Polkagris bräck

Jag har fått ett uppdrag! jag ska baka till farmor och hennes syster! Det farmor ville ha var polkagris bräck och brownies. aspelut. det fixar jag. Men jag börjar få små panik över att farmor syster vill ha bullar! Jag har ALDRIG bakat bullar i hela mitt liv :O  TUR att pappa är hemma x)   Samtidigt som jag bakar ska jag hinna plugga och serva pappa! kul :P

Här kommer receptet på Polkan!

200 g mörk choklad
250 g vit choklad
½ dl polagrisar (eller så mycket du vill)Smält den mörka chokladen.
Bred ut på bakplåtspapper, ställ kallt att stelna.

Smält den vita chokladen.
Bred den över den mörka stelnande chokladen.
Krossa polkagrisarna med mortel och strö över den vita chokladen.
Ställ kallt att stelna.
Bryt i bitar och njut

Jag minns nu inte om jag hade mörk choklad eller ej. tror jag hade både faktikst. men men.
Jag vet därimot att jag blandade i polkan i den vita smälta chokladen och sedan bredde ut den. sen skar jag, när allt var stelnat, upp i bitar istället för att bryta!:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback