its for you

jag lägger inte upp din kommentar här eftersom den innehöll så mycket namn och grejer.  Men detta är min sida av historien eftersom du undrade.

Jag hade ponnyn före nuvarande ägare. Ägaren köpte honom tills sin dotter,Men då hans dotter inte fick gå till stallet något mer pga vissa grejer, fick jag ha hand om ponnyn sen februari.

Den 21 april då jag skulle ge hästarna kvälls mat( Jag hade haft utsläpp på morgonen så hade gjort iordning allt då. eftersom jag inte skulle vara hemma på dagen och jag hade kvällen) så kom jag till stallet och fann det släkt och kvällat. Men ingen ponny inne. Letade ute och inne men han fanns ingenstans.
Skickade då ett sms till ägaren och frågade vart han var någonstans. fick till svar "flyttad till annat ställe". Jag fick inte chansen att säga hej då eller något. Vill oxå påpeka att MITT Grimma och grimskaft som ponnyn bar skulle jag få tillbaka! (Vilket jag inte FÅTT, MEN vill ha TACK! Har kvitto på det och resten av settet står här hemma) några dagar senare gick rykten som att ponnyn var tagen av polisen/djurskydds personen och även SHV. Då ägaren till ponnyn fått djurförbud. 
Det sas oxå att ponnyn var gömd/flyttad i/till österbymo.
Här visste jag inte nå vad jag skulle tro längre, för om nu polis/djurskydd/SHV tagit ponnyn HUR skulle då Ägaren få VETA vart ponnyn var?? och HUR skulle han kunna få MIN grimma tillbaka??? öhh?

Efter mycket tissel och tassel vet jag exakt VAR min fina ponny finns nu! Vet dock inte hur han mår eller så eftersom jag inte känner hon som har honom nu. har bara hört att hon har gjort ett big mistake!

Jag skulle egentligen kunna skriva hur långt inlägg som helst om allt som hänt. men eftersom jag sitter med tårarna rinnade nu orkar jag inte.

Jag har lovat mig själv att "radera" ponnyn. låsa in honom i mitt hjärta, kasta bort nyckeln och aldrig öppna igen.


Jag vill tacka ponnyn för dom bästa för dom bästa 4 åren i mitt liv.
Vill även passa på och tacka Anna G för att hon stått ut med mitt gnat och grejs! Tack så jätte mycket för hjälpen!




Kommentarer
Gunnar

<3

2011-05-03 @ 17:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback