Hemma!

Nu är jag hemma från ännu en skolgång nere på strömsholm :) det var skit kul den här gången.

Igår: Gick egenom lite saker om vad som ska komma på provet nästa gång, vi gick även igenom utfodringsrutiner & signalament. vi fick se hur man syr knoppar, vilket är det finaste och snyggaste som finns:O och hur man visar häst för hand.

Idag: Gick egenom lite saker som kommer på stora hästskötarexamen, hur man räknar ut en foderstat och så fick vi se en film "i säkraste laget". Det är en bra film, men den blir långtråkigt när man sett den några gånger hehe.

Vi hade också tappskokursen idag (sista gången vi var där :( ) Så nu har jag tappskokompetens (så fort jag får mitt intyg) sjukt att jag får slå på tappskor nu :O Läskigt som fan ju. 
Vi körde på "dö-ben" (hur kul låter inte det igentligen? Dö-ben, döbeeeeeeen) Först fick vi "slita" av skon(med en bräcktång) och sen fick vi räta ut den och fixa sen fick vi spika på den igen,raspa och nita åsså vare klart typ. Det var jättejobbigt att slå i sömmarna och sen när man skulle nita och greja. MEN nu har jag gjort det och det var SKIT kul! :P Våran lärare hade typ babblat om hur svårt provet var osv för att skrämma upp oss, provet var skit lätt, vad verktygen heter och sen vad hovens delar heter. xD

 

Lånad bild:

Detta är vad man använder, bräcktång,rasp, upphuggare,sömhammre & Söm.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback