Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Oj jag har alltid varit hästintresserad.. Jag var så ARG på mina föräldrar att dom inte hade gjort mig till en häst när jag var liten.. När jag gick på dagis så lärde jag varenda barn & fröken att galoppera runt i lekrummet..:P

Jag plöjde alla böcker som hade ordet häst i.. Jag var tyvärr Alergisk när jag var mindre men när jag var runt 8-9 år (???) Så fick jag ÄNTLIGEN börja på ridskola! :D lyckan var total!
och en gång så följde jag med min kusin till hennes stall och där fick jag börja rida Phenia..
Vilket senare ledde till Lady. Någon dag i veckan blev heltid i stallet.. Slutade på ridskolan och var bara vid Lady..

Sedan när jag började på gymnasiet hamnade hästarna lite på kant.. jag började plugga i stället och slutade med hästar i 3 år.. efter gymnasiet fick jag jobb å där i bilden kom min första foder häst Elliot. Då tog mitt häst intresse en ny schvung och åkte i taket igen! ;)
Elliot skickade in mig i ett hinder och jag fick åka till doktorn med trasig benhinna visade det sig! E&D köpte Elliot och jag tog häst ledigt ett år så mitt ben fick läka.. Lusten efter häst växte mer å mer efter varje dag och efter det stod G på stallplanen! Min prins! mitt hästintresse vart ännu större och jag började kolla på utbildningar..
Nu sitter jag här åter igen med kliande fingrar utan häst men med nya mål!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback