Dag 2 – Min första egna häst

Oj, hm jaaa.. Min första egna häst, eller egen och egen.. Ja det var Agobra Phenia! min svarta pärla!
Jag kan inte säga något speciellt minne med henne för varje ridtur har med sig speciella minnen! hon var underbar. Hon var ett sto, född 1999-03-27, svenskt varmblod. var gudomligt snäll.. gjorde som man bad henne om.. Men en olycka som hände när hon var föl ledde till att hon fick galoppera vidare till dom gröna ängarna..

någon månad innan det att Phenia försvann så fann jag Bridge Lady i samma stall.. WOW! Detta var hästen med stort H! hon var inte snäll på en fläck! Bet, sparkades, stegrade. MEN när man väl kom på henne och började bli vän med henne blev hon helt förändrad! visseligen sparkades hon efter en när man spände sadelgjorden, men dum häst tjej som man var så struntade man i det;) Lady är ett sto, född 1997-06-13, Svenskt eller franskt varmblod. Humör till tusen.. vi gjorde allt när vi red! det var på henne jag riktigt lärde mig att rida och jag har henne att tacka för allt.. Jag saknar henne så enormt mycket ibland men jag brukar åka och hälsa på henne då och då.. nu var det ett tag sen och jag hoppas verkligen hon har det bra.. <3


Lady!


Hade tyvärr ingen bild på Phenia här på datorn :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback